Звукът ОМ

Swami Sivananda Saraswati

Ом е свещена едносрична. Ом е мистичното писмо. В Ом светът почива. Ом е символът на Брахман. Ом е думата на силата. Ом е душата на всички души. Ом е безкрайност. Ом е вечността. Ом е безсмъртието. Ом е източникът на всичко. Ом е утробата на всички Веди. Oм е основата на всички езици. От Oм произлизат всички звуци. В Oм съществуват всички обекти. Ом е най -висшата мантра. Ом е Сохам. Om е Om Tat Sat. Ом е лампа в краката ви и светлина по пътя ви.

Ом е Нада Брахман. Звукът е вибрация. Oм е първата вибрация на звука. Звукът е първата проява на Абсолюта. Ние не знаем нищо за природата на Абсолюта, освен че Той е такъв. Свещените писания се опитват да ни разкажат всичко за сътворението, как то произтича от Абсолюта. Те казват: „Брахман беше един и недвойствен. Той си помисли:„ Нека станем много “. Това предизвика вибрация и в крайна сметка донесе звук и този звук беше Ом, откъдето произтичат всички други проявления. “ Така звукът е практически разбираема основа за цялото творение. Брахман е непонятен в своя трансцендентен аспект. Най -близкият подход до Това е само звук.

Всички обекти се обозначават със звуци и всички звуци се сливат в Омкара. Цялата реч или думи завършват с един звук -‘Ом ‘. Бръмченето на пчелите, сладката мелодия на славея, седемте мелодии в музиката, звукът на лютнята и флейтата, ревът на лъва, пеенето на влюбения, хъркането на коня, съскане на кобрата, плачът на бебето, пляскането на публиката – всичко това е излъчване само от Омкара.

Звукът, произведен в течащата Ганга, звукът, който се чува в далечината от суматохата на пазара, звукът, който се получава, когато маховикът на двигателя е в движение, звукът, причинен при дъжд – всичко това е само „Ом“. Ако разделите някоя дума, там ще намерите „Ом“. Ом е всепроникващ като акаша, като Брахман.

Ом е основата на всички звуци. Oм се състои от три букви, A, U и M. A, U, M обхващат целия диапазон от звукови вибрации. Ларинксът и небцето са звуковите дъски. Когато произнасяте А, не се докосва нито една част от езика или небцето. Когато произнасяте U, звукът се търкаля от самия корен до края на звуковата дъска на устата. M е последният звук, който се получава чрез затваряне на двете устни. Следователно всички звуци са центрирани в Oм.

Всички езици произхождат от Oм. Същността на четирите Веди е само Ом. Този, който пее или повтаря Ом, наистина повтаря свещените книги на целия свят. Ом е източникът или утробата на всички религии и писания. Ом, Амин и Ахамин са едно цяло. Те представят истината или Брахман, Единото Съществуване. Няма поклонение без Ом. Светът съществува в Ом и се разтваря в Ом.

Живейте в Ом. Вдишайте и издишайте в Ом. Почивай спокойно в Ом. Вземете подслон в Ом. Пейте Ом ритмично. Пейте Ом силно. Ревете Ом силно. Повторете Oм мислено. Черпете сили от Ом. Вземете вдъхновение от Oм. Вмъкнете блаженство от Ом. Разчитайте на Ом. Помислете за Ом. Медитирайте върху Ом.

http://www.yogamag.net/archives/2000s/2004/fdec04/om.html

Биджа Мантра

От всички видове мантра, първият и най – висша е Ом. Ом е семето или биджа мантрата на всички мантри. Риши (мъдреците) осъзнаха този космически Ом в най-високите равнини на съзнанието, в състояние на самореализация, атма сакшаткар. Всички съществуващи мантри идват от Ом. Oм се среща във всички общества и всички религии, под една или друга форма. Ом е най -важната от мантрите.

Първо идва Ом и след него мантрите на Гаятри. Двадесет и четирите срички на Гаятри заедно с Ом трябва да се считат за оригиналната мантра на Гаятри. Ведическите риши, получили тази мантра, са установени на много високо ниво на съзнание.

След това има мантри, отнасящи се до третото тяло или несъзнаваното тяло, известни също като биджа мантри. Наричаме ги биджа или потенциални мантри, защото съдържат спяща, потенциална енергия на различни сили. Всяка сила в света има своя собствена биджа мантра, като например „Цел“ за Сарасвати, „Шрим“ за Лакшми, „Клим“, „Крим“, „Хрим“ и т.н. Всички кратки, на пръв поглед безсмислени мантри, които може би сте чували са биджа мантри.

Мандрите на биджа са като малки бомби, като бомби със закъснител, които експлодират точно в подходящия момент. Точно както засаждате семе в земята и от това израства гигантско дърво, което дава хиляди плодове, биджа мантрите съдържат подобна сила. С практикуването на ануштана, продължително повторение на мантра за определен период от време и определен брой мала и редовна садхана, силата на мантрата се пробужда. Когато тази сила се събуди, съзнанието приема формата на мантрата. Тогава започва истинската работа на мантрата.

Силата на мантрата

Има много критики към индуизма, че той има пантеон от богове и богини. Но трябва да помните, че шакти, енергията, не е само от един тип. Тя има безброй форми. Въпреки че първичната шакти, коренната шакти е една, нейните проявления са безкрайни. 

Същият принцип се среща и в науката. Когато електричеството тече от една централна верига, усилвателят, магнетофонът и всички други уреди работят. Същата енергия дава топлина от нагревателя и прохлада от вентилатора. Топлината и студът са разнообразни прояви на една енергия. Истината е, че шакти не е само от един вид. Интелектът е една шакти, паметта е друга шакти, речта, праната и знанието са всички шакти, без които не можем да съществуваме. Ето защо има различни биджа мантри за събуждане на тези различни сили.

Вземете видя шакти, силата на знанието. Възприема се под формата на Сарасвати. Не говоря за богинята Сарасвати, чийто идол се почита в храма, а за енергията, която е под формата на видя или Сарасвати. Какъв е начинът да се събуди тази енергия? От всички посочени методи най -доброто е да вземете биджа мантрата на тази шакти и да събудите нейния сънен потенциал.

Има много други видове шакти, отнасящи се до тялото, до болести, дори до змийска отрова. При много болести ако джапа ануштана или продължително повтаряне на махамритюнджая мантра: Ом триамбакам яджаамахе сугандхим пуштивардханам; urvaarukamiva bandhanaan mrityormuksheeya maamritaat, се изпълнява, силата на мантрата се събужда вътрешно, давайки желания резултат. Чрез практиката на мантра джапа съзнателната воля на стремящия се събужда и чрез волята всичко се постига.

Ползите от мантрите

Какво може да се постигне с помощта на мантра? Първо, всеки трябва да има своя собствена мантра. Ако не можете да решите самостоятелно мантрата си, потърсете помощ от някого. Когато имате мантра, джапа (мантруване – няпяване) трябва да се практикува ежедневно с пълна дисциплина. След като решите да правите девет мала джапа на ден, важно е да правите девет мала. Или, ако решите за дванадесет мала, трябва да сте редовни с това число.

Различните мантри имат различни предимства. Джапа от мантрата Гаятри е много полезна за здравето и интелекта. На тези, които страдат от кожни заболявания или недостиг на желязо, помагат сурия или слънчеви мантри. Ануштана от сурия мантри, ако се практикува правилно, помага за облекчаване на екзема и левкодерма.

Чрез мантра човек може да премахне болестта, скръбта и безпокойството. Мантрата е толкова мощна, че за момент може да промени лошите навици. Важно е хората да изучават и разбират тази наука по правилния начин.

http://www.yogamag.net/archives/2000s/2007/haug07/sci.html

Comments are closed.

Post Navigation